neděle 18. května 2014

Maroko - země krásy a úžasných nákupů

Já a jeden z prodavačů kosmetiky. Samozřejmě nejdříve vám dá mátový čaj a pak vám všechny výrobky hodinu ukazuje a zkouší, mažete se, očicháváte, smlouváte o ceně. 


Jak jsem psala v nedávném článku (ZDE), byla jsem před rokem a půl na 3 týdenní cestě po Maroku. Poznala jsem tam arganový olej, který místní ženy používají. A že jsou opravdu krásné, to se musí nechat. Samozřejmě tomu dávám za příčinu i jejich skromnou stravu, skládající se především ze zeleniny a ovoce, dobrý pitný režim a žádný stres. Ale pleť marockých žen má jiskru a působí mladistvě. Já jsem si na jejich doporučení také nakoupila nějakou tu kosmetiku, i když jsem v té době neměla blog a nenapadlo mě si výrobky nafotit. Takže vám dnes ukáži jen některé, abyste měli představu, co se dá v Maroku nakoupit.



Prvním z nich je krém a arganovým olejem. Dělá pleť krásně hebkou. Hodně mě překvapila jeho tužší konzistence, než na jakou jsme zvyklí u krémů u nás prodávaných. Tento byl tuhý, ale rozetřít se dal. Okamžitě pleť vyhlazuje a přestože není vůbec mastný, pleť krásně hydratuje. Vím, že už do Maroka asi nepojedu a tento krém u nás nekoupím, ale kdyby to šlo, rozhodně bych si ho koupila zas. Dal se bez problémů použít i na oblast kolem očí, na krk, dekolt a vlastně celé tělo. A dal se použít jak na den, tak na noc, pleť po něm byla krásná i po probuzení.






Dalším výborným produktem, který si určitě kupte, až tam budete mít cestu, je šampon s arganovým olejem. Jelikož jsme cestovali letadlem a měli jsme jen příruční zavazadlo, kde není možné mít šampon o objemu 200 ml, byl prodejce tak hodný a rozlil mi šampon do malých skleněných lahviček. Používala jsem ho už v Maroku, protože můj šampon mi na letišti ve Frankfurtu vyhodili. A už po prvním použití byly vlasy prostě super! Uhlazené, lesklé, ale přitom měly objem, jaký si doma nedokážu vytvořit ani s fénem. 



Moje vlasy po prvním umytí arganovým šamponem, bez použití kondicionéru a fénu.




A můj další objev, který se tam používá v každé rodině a který se prodává na každém rohu a jeho cena je v přepočtu 10 Kč. Koupila jsem ho pro dceru, která má dlouhé husté vlasy. Je to prostě kartáč na vlasy, a že rozčeše bez problémů i ty kudrnaté husté černošské, je tam používán. Je to vlastně takový africký tangle teezer, jen si ho prostě nedali patentovat a nedali mu honosný název. Ale máme doma tento i ten "originální" tangle teezer a nevidím mezi nimi žádný rozdíl. Mrzí mě, že jsem jich nekoupila víc, mohla jsem jimi podarovat všechny moje kamarádky. 











Nemohla jsem nekoupit ani věhlasná marakešská mýdla. Jsou 100% přírodní, obsahují arganový, olivový nebo kokosový olej, bambucké máslo, marocký jíl. Jsou zase jiná, než jsme zvyklí. Moc nepění, ale umyje a tělo peelinguje, příjemně voní a nepotíte se po něm. Nestály tam moc (asi 20 Kč) a ještě vám každé dali do látkového pytlíčku, takže jsem jich koupila dost a použila je jako dárky pro mámu. 







Ještě tu mám jednu věc, kterou jsem dodnes nevypotřebovala. Není to sice produkt přímo marocký, ale senegalský (Senegalců je v Maroku hodně a na každém rohu vám něco nabízejí). Jelikož jsme hodně cestovali a ještě víc chodili, brodili se přes říčky, lezli na korby náklaďáků při stopování, měla jsem každý den oteklé kotníky. A tak jsem si koupila tento mentolový krém. Stačí ho trochu a krásně chladí, takže ho používám, když mě něco bolí. Dobrý je i při bolestech hlavy nebo třeba při rýmě. Stál asi 100 Kč. 







Víc už vám ukázat nemůžu, protože jsem to už vypotřebovala, úžasný byl např. čistý arganový olej, který ani nijak nezapáchal, krásně se vstřebával. Nyní se snažím najít alternativu dostupnou na našem trhu, už od začátku roku jsem zkoušela různé značky a již o nich mám rozepsané články, abych i vám mohla své poznatky předat a pomoci vám tak při rozhodování, který arganový olej si koupíte vy, protože jeho účinky jsou prostě viditelné a je o stupeň výš před všemi ostatními oleji, které jsem dosud vyzkoušela (olivový, kokosový, růžový, meruňkový, dýňový, konopný). Tak si myslím, že arganový olej by neměl chybět žádné ženě. 



Doufám, že se vám článek líbil, i když si tyto produkty zde nekoupíte (nebo koupíte, ale 10x dráž). 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář ke článku, Radka.